Перейти до основного контенту

Картки Домана. Як займатися?

Дитинство – чудовий час відкриттів, час вивчення світу. Саме в цей період на дитину щохвилини обрушується безліч  інформації. Досліджуючи світ, дитина навчається та розвивається. Розвиток цей відбувається дуже стрімко завдяки тому, що у немовлят і маленьких дітей є унікальна здатність легко вчитися і на льоту запам’ятовувати величезні обсяги інформації.
Навчання для дітей раннього віку – важлива навичка, необхідна для виживання, а ще – улюблене заняття. Малята люблять вчитися. І досліджують, вивчають усі, не бажаючи відкладати заняття на потім.
І найважливіше, що батьки можуть дати дітям, – розвиток із перших днів життя. Тому що перший рік життя має вирішальне значення для розвитку мозку. Ніколи більше темпи розвитку не будуть такими швидкими.
Методика Домана, одна з методик, що дозволяє розпочати розвиток дитини з перших днів. Ви можете проводити заняття за власним розкладом. Але радимо вам для більш ефективного навчання дотримуватись основних правил проведення занять.

1. З якого віку починати заняття з картками Домана?

Ви можете знайомити малюка з великими картками з фактами вже у віці 6 місяців. Це буде важливим кроком на шляху їхнього навчання.
Якщо вашій дитині менше 4 місяців, спочатку займіться програмою стимулювання зору за допомогою чорно-білих карток.
Для малюків після року можна додавати нову інформацію, нові програми та заняття. Після року можна вже використовувати і міні картки, і ігри-парочки.
Чим молодша дитина, тим легшими та ефективнішими будуть заняття. Але це не означає, що після року заняття з картками не мають сенсу. Вам можливо знадобиться більше часу, але час, витрачений на таке навчання, зазвичай окупається сторицею.

2. Коли проводити заняття з картками Домана?

По-перше, заняття – це гра і тільки коли малюк цього хоче сам. Жодного примусу! І вам, і малюкові, заняття повинні приносити радість. Це правило може здатися вам дивним та несуттєвим, але будь ласка, дослухайтеся до нього. У ранньому віці зв’язок з мамою дуже сильний, і коли ви  в гарному настрої, тоді навіть немовля, буде з задоволенням  займатися. Адже діти сприймають не лише інформацію, а й ваші емоції. І якщо вам сумно, то й малюк занудьгує під час уроку.

3. Як обирати тематику карток Домана?

Тема повинна викликати інтерес у дитини. Не завжди легко вгадати, але варто придивитися на чому затримується погляд малюка? Що саме його цікавить:  Тварини Птахи Комахи Транспорт Квіти

Якщо ви бачите, що помилилися, не хвилюйтесь – просто відкладіть ці картки на час. Трохи пізніше, малюк підросте і ситуація може кардинально змінитися.

4. Перші заняття. Як займатися з картками Домана?

Перші заняття найважливіші. Вам необхідно викликати інтерес, заслужити довіру вашого улюбленого “учня”, тому прочитайте уважно рекомендації і візуалізуйте уроки.

Отже, приступимо:

  • Для першого заняття виберіть 5 карток з одного набору. Перед заняттям обов’язково назвіть  категорію: “Зараз ми з тобою познайомимося з” Домашніми тваринами “.
  • Швидко (1-2 секунди) показуйте картки, чітко і голосно вимовляючи назву. У перші дні можна говорити повністю “Ця домашня тварина називається – кролик.” Потім можна вимовляти тільки назву: “Кролик!”
  • Рекомендуємо тримати все картки перед собою і перекладати їх ззаду наперед. У такому випадку, ви встигнете прочитати назву на звороті, не витрачаючи часу і не заглядаючи на зображення.
  • Після заняття візьміть малюка на руки, обійміть і нехай нагородою за старання, стане мамин поцілунок.
  • За день проведіть три заняття з однаковими картками. Проміжки між заняттями повинні бути не менше 30 хвилин і обов’язково кожен раз перемішуйте картки.
  • З другого дня додайте ще п’ять карток з іншої категорії – це ще три покази в день. Всього буде 6 “занять”. 3 – зі старими і 3 – з новими картками.
  • Якщо ви бачите зацікавленість, поступово збільшуйте кількість карток і показів в день. Якщо малюк втомлюється – не поспішайте, зупиніться на комфортній для нього і вас кількості карток і показів.
  • Картку необхідно показувати близько 30 разів, тобто при триразовому повторенні в день, – десять днів. Після цього починаємо відкладати по одній старі картки і вводимо нові.

Почніть заняття з п’яти карток на одну тему. Показуйте їх три рази в день. На наступний день додайте ще п’ять карток.

Для зручності, тримайте вивчені і нові картки в різних стопках або коробочках. На зворотному боці, олівцем можна відзначати дату показу картки.

5. Як швидко відображати картки Домана?

Щоб досягти кращих  результатів,  потрібно демонструвати картки з правильною швидкістю. Глен Доман стверджував, що картки повинні змінюватися дуже швидко – 1-2 секунди. Мозок дитини до трьох з половиною років при такому способі миттєво сприймає інформацію, – несвідомо, правою півкулею мозку. Саме тому діти раннього віку навчаються у багато разів швидше, ніж дорослі.

6. Як довго демонструвати картки Домана?

Немає ніяких жорстких рекомендацій. Довіряйте своєму малюкові, прислухайтеся до його «побажаннь». Кількість повторень, вибір тематики, – залежить тільки від дитини. Спостерігайте, і видаляйте будь-яку категорію, до якої малюк  проявляє обмежений інтерес, навіть якщо ще не пройшло десять днів.

Діти швидко ростуть і  їх інтереси змінюються. Якщо у вас є можливість, можна  придбати валізку з усіма тематиками українських карток Велика валіза. Тоді, слідкуючи за зацікавленістю малюка, ви зможете швидко змінювати набори.

Не затягуйте урок. Саме в цьому випадку ви побачите відгук, і ентузіазм на наступному уроці. Щоб заохочувати натхнення, ви повинні припиняти заняття, до моменту, коли інтерес дитини почне згасати.

7. Що таке мультисенсорний спосіб демонстрації карток  Домана?

Є різні способи демонстрації карток. Один з них – мультисенсорний. Суть цього способу в тому, що нова інформація сприймається дітьми легше, якщо вони отримують її через кілька сенсорних каналів. Це означає, що ви не тільки вимовляєте слово, але і пояснюєте його сенс, супроводжуєте навчання відповідними звуками, демонстрацією дії, емоції і т.п. Такий спосіб  прийнятніший  для дітей, які погано реагують на традиційне  навчання.

Сутність мультисенсорного способу в тому, що нова інформація сприймається дітьми легше, якщо вони отримують її через декілька сенсорних каналів.

8. Організація і підготовка занять

Ретельно готуйтеся до уроків. Ваша організованість і послідовність – перш за все.

9. Як правильно перевірити що засвоїв малюк без тестування ?

Не тестуйте свою дитину. Навіть найменші «учні» не люблять «іспити», перевірка та оцінка знань, гальмує прагнення до пізнання. Ваше завдання надавати нову інформацію, а не контроль.

Звичайно дуже складно втриматися, не намагаючись перевірити “знання” дитини звичним нам зі школи способом. (Ага-ага суворим голосом і при цьому ще  обов’язково нахмуритися). Через деякий час, ви можете перевірити, але за рекомендацією Домана і тільки коли малюк буде не проти “розв’язувати задачи”. Що ж радив Доман? Не тестувати, а пограти. Покажіть дитині дві картки та попросіть обрати правильну, поставивши запитання.

Звичайно ж, вибір правильної картки повинен супроводжуватися вашою радістю та обіймами. Якщо ж дитина помилилася, не робіть акцент на неправильній відповіді, просто спокійно вкажіть правильний варіант відповіді.

10. Заохочення та схвалення успіхів дитини

Відсутність “іспитів” не означає відсутність заохочення. Для дітей раннього віку найкращою оцінкою стане ваша похвала, схвалення кожного успішного кроку. Спостерігайте і відмічайте кожну додаткову хвилину уважного спостереження. Чим з більшою наснагою, ви помічаєте маленькі «перемоги», тим вище самооцінка і мотивація, інтерес до навчання.

Ще один секрет успішності занять – приєднання занять до основної щоденної рутини. Адже картки можна не тільки традиційно показувати. Їх можна за допомогою пружини, перетворити в “книгу”, їх можна розвісити в кімнаті, з ними при бажанні можна і грати.

В цьому випадку заняття вимагають менше зусиль. Наприклад, розташувавши картки біля ліжечка, вам не треба запам’ятовувати час проведення заняття. Коли ви підходите до дитини, картки самі нагадають вам про це. Вам не треба їх носити з собою, – вони вас чекають.

Як бачите, послідовність і правила дуже важливі, але не бійтеся іноді відходити від правил, придивляйтеся до вашої дитини,  радість  малюка і ваш ентузіазм, повинні бути головним індикатором правильності ваших дій. Якщо вас або дитину не тішать заняття – зупиніться. Ви робите щось неправильно.

Відчувайте настрій  дитини, її зацікавленість. Тільки в цьому випадку вас чекає успіх.

* При використанні матеріалів посилання на сайт є обов’язковим.

4 коментарі

  1. Ганна

    Пункт 8 робить незрозумілим пункт 10. За які успіхи хвалити дитину? Що вважати успіхом, якщо тестувати не можна? Успішне сидіння, спостереження і уважне слухання?

    1. Карточки Домана

      Добрий день!
      Що вважати успіхом для дитини вирішують батьки. Це може бути і уважне слухання, і спостереження.

  2. Саша

    Правильно тут подмечено, что занятия должны быть в удовольствие. Иначе смысла нет.

  3. Ольга

    Хорошая статья – инструкция. Мы уже потихоньку занимаемся. Мой первый чемоданчик -для старта занятий то, что нужно.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

89 − 79 =

Кошик