Перейти до основного контенту

Як навчити дитину рахувати. Методика Глена Домана – розпізнавання кількості

Якщо ви вже прочитали першу частину статті «Як навчити дитину рахувати»: Методика Глена Домана – підготовка до занять, то ви вже знаєте, що перші кроки в навчанні малюка математиці за допомогою карток Домана – розпізнавання кількості, за допомогою карток з великими червоними крапками. Математична програма Домана відноситься до інтуїтивної математики, і заснована на засвоенні реальної кількості.

Так само, як і при навчанні читанню (абетка вивчається, коли дитина вже читає), у математичній програмі, символи (числа та цифри), малюк вивчатиме лише на четвертому етапі програми, після того, як навчиться розпізнавати кількість та засвоїть найпростіші математичні операції.

Графік занять, наведений тут,  рекомендований самим Гленом Доманом. Але, незважаючи на це, не слід його розглядати як догму. Завдання цього графіка – методична допомога батькам, чіткий план ваших дій. Ваше завдання при цьому стежити за дитиною (і за собою) і підлаштувати заняття під свої можливості. Кількість занять і карт у наборі вказано максимальне рекомендоване, а ви вже повинні підлаштовувати його, щоб воно було комфортним для вас обох. Як говорив Глен Доман: “Завжди закінчуйте до того, як дитина захоче закінчити.”

Розуміння кількості

  • День перший (картки 1-5, 3 заняття):

Підготуйте для першого уроку картки від 1 до 5 з набору «Лічба». Знайдіть місце, де вас ніхто і ніщо не буде відволікати. Покажіть малюкові картку з однією крапклю та промовте «Це один». Показуйте картки дуже швидко, рівно стільки, скільки ви їх називатимете. І не давайте жодних пояснень. Зараз ще немає потреби щось пояснювати. При показі картки дивіться не  на неї, а на дитину.

Так само покажіть ще чотири підготовлені картки. Не просіть дитину повторювати за вами, не перевіряйте.

Показавши п’ять карток, пригорніть,  поцілуйте малюка, скажіть йому, який він чудовий і як вам подобається його вчити. Робіть так після кожного “уроку”.

Протягом дня, ще двічі повторіть заняття, нічого не змінюючи.

  • День другий (картки 1-10, 6 занять):

Протягом другого дня, повторіть урок 3 рази. Але додайте другий набір із п’яти карток (з кількістю крапок від 6 до 10) і також продемонструйте його три рази. У вас  виходить шість занять на день.

У перші два дні показуйте картки по порядку від 1 до 10.

  • З третього по п’ятий день (картки 1-10, 6 занять):

З цього дня перемішуйте картки так, щоб вони демонструвалися зовсім випадковим чином.

Постійне перемішування карток вносить у заняття елемент новизни, оскільки ваша дитина ніколи не зможе передбачити, яка картка буде наступною.

  • День шостий (картки 3-12, 6 занять):

На шостий день почніть вилучати старі картки і додавайте нові.

Робіть це так: На шостий день, вилучайте два найменших числа (1 і 2) і додавайте наступні – 11 і 12.

Перемішуйте карти перед кожним сеансом, але нові карти показуйте останніми.

Вивчені картки повторювати не треба, але вони стануть у нагоді вам для другого та третього етапу програми.

  • День сьомий (картки 5-14, 6 занять):

Архівуємо картки 3 та 4, додаємо 13 та 14. Проводимо з кожним із 2 наборів по три заняття з інтервалом не менше 30 хвилин.

  • День восьмий (картки 7-16, 6 занять):

Архівуємо картки 5 та 6, додаємо 15 та 16. Проводимо з кожним із 2 наборів по три заняття з інтервалом не менше 30 хвилин.

  • День дев’ятий (картки 9-18, 6 занять):

Архівуємо картки 7 та 8, додаємо 17 та 18. Проводимо з кожним із 2 наборів по три заняття з інтервалом не менше 30 хвилин.

  • День десятий (картки 11-20, 6 занять):

Архівуємо картки 9 та 10, додаємо 19 та 20. Проводимо з кожним із 2 наборів по три заняття з інтервалом не менше 30 хвилин.

Принцип занять першого етапу в основному той самий весь час. Ви створюєте  набори з п’яти карток, замінюєте  картки, що вже демонструвались 15 разів на нові та показуєте кожен набір тричі на день.

Ви витрачаєте десять хвилин на заняття, а ваша дитина вже освоює ази математики у приємній та спокійній обстановці.

Заняття першого етапу варто продовжувати до картки 100. Після чого, вводиться поняття “нуль” з демонстрацією однієї порожньої картки. Це поняття запроваджується останнім.

 

Підсумки занять зі сприйняття кількості:

  • Кількість навчального матеріалу: 2 набори по 5 карток (з другого дня занять)
  • Зображення: червоні крапки (діаметром не менше 19 мм)
  • Одне заняття: 1 набір (демонструється 1 раз)
  • Кількість занять: 3 рази на день (для кожного набору)
  • Тривалість заняття: 1-2 сек. (на показ однієї картки)
  • Додавання нових карток: 2 щодня (з шостого дня, по 1 у кожному наборі)
  • Видалення вивчених карток: 2 щодня (з шостого дня, два найменші числа)
  • Тривалість показу картки: 15 разів (3 рази на день протягом 5 днів)
  • Перерва між заняттями: протягом перших тижнів занять, перерви мають бути не менш як півгодини. Пізніше можна зменшити проміжки між заняттями до 15 хвилин
  • Тривалість етапу: вивчення 100 карток (плюс чиста картка – нуль)

Регулярність – основний принцип навчання, але якщо в силу якихось причин ви перервали заняття з математичної програми, то повертаючись до занять, починайте з того ж моменту, на якому зупинилися. Повторення не потрібне.

Також нагадаємо, що не треба перевіряти знання та не треба повторювати пройдене. Це може сприяти напрузі та негативним емоціям. Адже ці заняття мають стати джерелом радості та веселощів для вас.

Переходити до другого етапу можна, не чекаючи закінчення першого.

Після того як дитина освоїться з кількістю від одного до двадцяти, вона готова до введення поняття “складення”.

Використовуючи картки від 1 до 20, можна скласти 190 різних рівнянь, так що на перший час занять матеріалу у вас буде достатньо.

 

*При копіюванні матеріалів посилання на сайт обов’язкове.

 

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

− 8 = 2

Кошик