Найпопулярніше питання після купівлі карток: “Як показувати дитині картки? Коли і як подавати факти?”
Для вашої зручності ми постаралися скласти максимально коротку інструкцію щодо проведення занять з енциклопедичними картками.
Щоб прочитавши її, ви отримали відповіді на всі свої запитання і могли відразу приступити до занять.
Вона складена саме для швидкого старту. Якщо вам потрібна докладніша інформація, ви можете знайти її в статтях розділу «Про методику».
ПЕРШИЙ ЕТАП
1. Вік
Найкращий час для початку занять – 4-6 місяців, коли зорова система немовляти досить сформована. Але зовсім не пізно займатися і у рік, і пізніше – факти на звороті будуть цікаві до школи.
2. Кількість карток на одному занятті
5 – 10 штук. Якщо після 10 карток малюк відволікається, наступного разу показуйте не більше п’яти. Орієнтуйтесь на увагу дитини.
3. Кількість занять на день
Починаємо із трьох занять (одна категорія). Збільшуємо, залежно від бажання та вашої зайнятості.
4. Час показу однієї картки
1-2 секунди на картку
5. Додавання нової інформації
Орієнтуйтесь на показ картки 30 разів. При 3 заняттях на день, через 10 днів, починайте забирати по одній картці та замінюйте її новою. Згодом, при швидкому запам’ятовуванні та інтенсивних заняттях, «навчальний цикл» картки може скорочуватися.
6. Дії
На першому етапі ми лише показуємо зображення, одночасно вимовляючи назву. Жодних «оповідань по картинці» жодних фактів та завдань.
- Найкращий час для заняття – ранок. Краще не пропускати цей час.
- Вибирайте категорію, яка на вашу думку буде найцікавішою (важливою) для малюка.
- Сядьте навпроти дитини з картками з набору та «анонсуйте» показ, назвавши категорію: «Я покажу тебе Домашніх тварин».
- Почніть демонструвати малюку підготовлені картки з відстані приблизно 35 см, швидко переміщуючи їх.
- Перекладайте задні картки наперед і голосно і чітко, називайте кожну тварину. Спочатку можна говорити «Ця тварина називається Черепаха», пізніше, при показі вимовляйте тільки назву: «Черeпаха».
- Після заняття відразу перемішайте картки, щоб на наступному показі не було повторення послідовності та механічного запам’ятовування.
- Перерва між “заняттями” має бути не менше 30 хвилин.
ДРУГИЙ ЕТАП
1. Вік дитини
Вивчення фактів – програму навчання енциклопедичним знанням, також можна розпочинати після того, як дитина успішно засвоїла близько 200 карток. Це може бути час від кількох тижнів до кількох місяців з початку занять.
2. Кількість карток на одному занятті
Як і раніше орієнтуємося на дитину, але врахуйте, що читання фактів займає більше часу, ніж звичайний показ карток, тому ви і берете їх вдвічі менше. Почніть із 5 карток по одному факту з однієї категорії.
Трохи згодом можна додавати по одній категорії. Але якщо бачите, що до кінця заняття у малюка зникає інтерес, поверніться до колишньої кількості категорій.
Рекомендуємо не включати більше 5 категорій в один показ.
3. Кількість занять на день
Картки однієї категорії показуйте тричі на день.
4. Час показу однієї картки
Це час, який потрібний вам для чіткого виголошення факту.
5. Додавання нової інформації
Через 5 днів після початку занять другого етапу, почніть видаляти старі картки та замінювати їх новими. Причому замінюйте одразу всі п’ять карток категорії. Таким чином, кожна програма буде “працювати” 3 рази протягом 5 днів, тобто всього 15 разів.
Якщо ви бачите, що ваша дитина засвоює матеріал швидше, то виконуйте процес оновлення, відповідаючи її темпам навчання.
6. Дії
Починаємо вивчення фактів зі зворотного боку карток.
- Сядьте навпроти дитини з підготовленими картками з категорій, що вивчаються, і вимовивши назву: «ЧЕРЕПАХА» – додайте один факт: «Це найдавніший плазун»; «КУРКА – це птах сімейства фазанових» і т.п.
- Спочатку вивчайте найпростіші з фактів (перший рівень) для кожної з вже вивчених карток у всіх ваших категоріях, а потім поступово переходьте до більш складних (вищих рівнів). Кожен факт повинен містити нову інформацію, яка «вибудовується» на фундаменті – знайомих малюкові «бітах інтелекту».
- Не спрощуйте факти. Читайте їх повністю, не бійтеся навіть якщо вам здається, що це для малюка дуже складно.
- Обов’язкова умова – орієнтуватися на дитину, її інтерес і підлаштовувайте заняття ще й під свою зайнятість. Покази через силу, без настрою не принесуть користі. Більш корисно зробити перерву, і повернутися до занять як тільки ви з дитиною будете готові.
* При використанні матеріалів посилання на сайт є обов’язковим.