Простота і популярність методу Глена Домана не виключає питань, які постійно виникають у батьків.
Перші питання: чи не зашкодять вони раннім навчанням дитині і з чого починати?
У перші дні занять з’являється тривога: чи правильно проводяться заняття?
І навіть після багатьох днів занять, перших успіхів, питання не припиняються. Батьки хочуть зробити відразу все правильно, не даючи собі права на помилку.
Для зручності ми вирішили оформити питання, які нам задають найчастіше при заняттях за методом Домана, у вигляді окремої статті:
Метод розроблений давно. За ці роки сотні тисяч дітей, займаючись щодня по 20 хвилин, навчилися читати по картках Домана.
Перші діти, що навчалися за картками Домана, давно виросли і більш того, вони вже самі навчали своїх дітей за методом Домана.
Численні відгуки батьків і успіхи дітей не залишають сумнівів у тому, що метод відмінно працює.
Маленькі діти вчаться весь час. Вони поглинають інформацію з абсолютно незбагненною дорослим швидкістю. Протягом перших п’яти років життя їх мозок шукає, обробляє і вбирає величезний обсяг інформації.
Пізніше мозок вашої дитини вже не буде розвиватися такими темпами ніколи.
Ваше завдання – надавати малюкові необхідну інформацію, причому для стимуляції малюкові потрібно показувати її дуже швидко. Немовлята і маленькі діти вчаться так швидко, що ми повинні підтримувати досить швидкий темп, щоб вони не занудьгували і не втратили інтерес.
Автор методу Глен Доман рекомендує показувати дітям картки щодня, три рази в день.
Не бійтеся, заняття триває близько трьох хвилин, за цей час ваш малюк не втомиться і не сумуватиме.
У той же час – ніяких догм. Немає неправильних занять. Один раз або три рази на день ви будете проводити заняття, результат ви побачите в будь-якому випадку. Ступінь стимуляції, яку ви хочете дати дитині залежить від вас, і ваша дитина «повідомить» вам, якщо їй щось не сподобаеться.
Значенням послідовності, дисципліни в проведенні занять, знехтувати не можна. Найкращий результат досягається, звичайно, при регулярних заняттях. Але будь-яка взаємодія дитини з батьками і будь-яка стимуляція принесуть користь. Як тільки ви почнете займатися – кожен день ви будете бачити, як ваш малюк розвивається, побачите позитивну динаміку. Навчаєте ви дитину читати, рахувати, вивчаєте іноземну мову або просто розширюєте кругозір з картками Домана з фактами, ви досягли успіху в тому, щоб втамувати спрагу знань.
Звісно так. Здатність говорити, читати і писати – це те, що відрізняє людину. Вчитися можна в будь-якому віці, але чи варто вам чекати уповільнення розвитку мозку? Адже тоді, навчання потребує більше часу. Якщо ви знаєте, що дитина з народження і до п’яти років здатна легко, без труднощів вивчити іноземну мову, чи є сенс відкладати заняття до школи?
Безумовно! Сорок років батьки в різних країнах вчать своїх дітей практично з народження. Ці діти отримували перевагу в ранньому віці, і ця перевага допомагала їм всі роки навчання в школі. Настільки ранній старт дозволяє їм в шкільні роки зосередити свої сили на отриманні знань, швидко стати першим в класі.
При народженні зір дитини недосконалий, все ще розвивається. Це означає, що немовля може розрізняти форми та картинки, але зір малюка ще нечіткий.
Приблизно в 3 місяця зір дитини вже досить розвинений, щоб чітко бачити слова і зображення на картках.
Чим молодша ваша дитина, тим швидше і легше їй вчитися. Тримісячна дитина буде вчитися швидше, ніж однорічна. Однорічна – швидше трирічки і т.п. Розвиток мозку сповільнюється з часом, з народження і до п’яти років. Але це не означає, що в п’ять років дитина не може займатися. Це просто означає, що дитина п’яти років не зможе вчитися так само швидко, як, скажімо, дев’ятимісячний малюк.
Відновлюйте заняття з моменту, на якому ви зупинилися. Не потрібно повторювати вивчені картки. Часто відсутність зацікавленості може бути пов’язана з тим, що дитині картки знайомі і вона занудьгувала. Можна спробувати додати новий матеріал і подивитися, чи з’явиться зацікавленість. Якщо і в цьому випадку ви не бачите допитливості, можливо, ви демонструєте забагато карток одразу. У такому випадку – спробуйте зменшити їх кількість.
Ранок – прекрасний час для спілкування з дитиною, для проведення занять. Але якщо вранці не виходить проводити заняття – дивіться по дитині. Займайтеся, якщо ваш малюк сповнений сил і хоче займатися. Спостерігаючи за настроєм малюка, ви зможете підібрати найкращий час для занять.
Це звичайно ж не всі питання, які цікавлять батьків. Пишіть свої запитання в коментарях і ми з задоволенням відповімо на них.
* При використанні матеріалів посилання на сайт є обов’язковим.