Перейти до основного контенту

Музичний розвиток за методикою Глена Домана

Спів і музика грають важливу роль в розвитку дитини. Музика – невід’ємна частина нашого повсякденного життя.

З перших днів батьки інстинктивно використовують музику для заколисування малюків, для вираження сили своєї любові і ніжності. Спираючись на ці природні інстинкти, можна розвивати мозок дітей будь-якого віку. Безліч досліджень говорять про те, що ранній вплив музики важливий для розвитку нервової системи дитини.

Діти народжуються з ідеальним слухом, і здатні розрізняти практично необмежений діапазон звуків. Без музичного розвитку, з часом, діапазон таких звуків зменшується.

Музичний розвиток дуже допомагає в освоєнні мов, навичок читання. Комплексні заняття музикою підвищують успішність в школі, і сприяють гармонійному розвитку мозку дитини: емоційному, соціальному і інтелектуальному. Танці під музику допомагають самовираженню дитини.

Музика і для дітей, і для дорослих – радість. Діти через музику висловлюють себе. Багато дошкільнят самостійно придумують пісні, «оспівуючи», все, що їх оточує.
В початковій школі діти починають вчитися грі на музичних інструментах, співають і грають разом.

Підліткам музика допомагає висловити свої почуття і знаходити друзів.

Але навіть якщо, ми переконали вас у важливості музичних занять, почати заняття, зробити перший крок буває дуже важко. Складно знайти матеріали для самостійних музичних занять. Є десятки сайтів з рекомендаціями для батьків з навчання читання та письма за методом Домана, а музична програма Домана менш відома.

Багатьох батьків лякає відсутність у них самих музичної освіти. І навіть при високій зацікавленості методом Домана, заняття не проводяться через елементарний страх. З чого почати? Як повинні бути побудовані заняття?
Відповідь на ці питання є у Глена Домана: Не хвилюйтеся! Вам не обов’язково бути музикантом, ви – батьки і ви можете стати чудовими вчителями музики для своєї дитини. З усіх програм Глена Домана, заняття музикою, найлегші і самі веселі.
Глен Доман, вважав, що є багато напрямків, з яких можна почати музичне розвиток малюка. Починаючи з народження, батьки можуть навчити малюків слухати і відчувати музику, розвивати почуття ритму і вивчати нотну грамоту:

1. Навчіть малюка слухати музику

Один з найголовніших напрямків. Це тільки здається, що прослуховування музики не вимагає навичок. Ввімкни, – і насолоджуйся! Уміння слухати і відчувати музику необхідно виховувати поступово.

Для успішних занять необхідно:

  • Підібрати композитора, який вам подобається
  • Вибрати його музичний твір, що викликає у вас позитивні емоції
  • Малюкам потрібно включати або грати невеликої його уривок до 3 разів на день. Під час звучання – танцюйте, обіймайте малюка, відбивайте ритм – радійте разом з дитиною!
  • Слухайте цей твір протягом тижня. З наступного тижня, вибирайте новий уривок цього твору або зовсім інший твір
  • Дитині може не сподобатися уривок. Не наполягайте, спробуйте інший уривок, а пізніше можна спробувати і повернутися
  • Не забувайте, що зупинитися необхідно до того, як дитина втомиться!

Плюс таких занять, що вам не потрібні ніякі матеріали. При бажанні, ви можете паралельно з прослуховуванням, розповідати про твір або показати фотографію композитора, назвати його прізвище, ім’я. Головне – не поспішайте і не перевантажуйте малюка інформацією.

2. Розвивайте ідеальний слух

Ідеальний слух, це здатність точно визначати висоту звуку, без порівняння зі звуками відомої висоти.

Щоб розвинути ідеальний слух у дітей, Глен Доман, рекомендує:

  • Підібрати інструмент, з гарним звуком, компактний. Наприклад, – ксилофон
  • Для занять з дітьми перших місяців: Виберіть 3 ноти, назвіть їх програйте їх 10 разів в перший день, при цьому кожен раз називаючи їх. На наступний день підберіть три нові ноти. Повторюйте заняття протягом 3-4 тижнів або довше
  • Для занять зі старшими дітьми: Грайте і називайте свої три нотки 5-10 разів в день, протягом п’яти днів. На 6 день замініть одну нотку (так само, як ви робите це з картками).

3. Навчаємо читати ноти

Наступний напрямок занять – вчимося «читати» ноти, тобто вчимося дивлячись на ноту, «чути» звук:

  • Підготуйте картки на кожну ноту вашого ксилофона
  • Вивчіть ноти. Виберіть п’ять нот. Програвайте їх, показуючи відповідну картку. Називати ноту не треба, просто показуйте її. Додавайте нові ноти, одночасно забираючи одну з попередніх (так само, як і зі звичайними картками Домана).

Коли дитина підросте, завдання ускладнюються:

  • Наприклад, візьміть дві картки з нотами і зіграйте одну з нот. Попросіть дитину показати картку з зіграної ноткою
  • Зіграйте нотку і попросіть малюка проспівати її

4. Вивчення музичного ритму

Перші заняття – це визначення ритму в різних мелодіях:

  • Знайдіть декілька маршів і маршируйте разом під них
  • Підготуйте кілька вальсів і танцюйте разом з дитиною.

Ваше завдання при цьому, програючи різні мелодії, рухаючись разом з дитиною, допомогти йому визначити ритм мелодії.

Наступний етап – вивчення нот від найдовшої (ціла) до найкоротшої нотки (шістнадцятої):

  • Підготуйте картки тривалості нот
  • Вивчайте їх за схемою карток Домана.

Головне в музичному розвитку (як і будь-якому іншому напрямку раннього розвитку): позитивні емоції, радість пізнання нового і об’єднання дітей і батьків в спільній творчості.

Так що відкладіть свій список справ, і допоможіть дитині відкрити для себе музику в грі, з дорослими яких вони люблять.

 

* При використанні матеріалів посилання на сайт є обов’язковим.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

+ 68 = 77

Кошик