Перейти до основного контенту

Англійські картки

Якщо ви один із батьків, які не уявляють раннього розвитку дітей без вивчення іноземних мов, вам не треба пояснювати, що знання хоча б однієї іноземної мови просто обов’язково в сучасному глобалізованому світі.

Дослідження останніх років показали, що переваг від володіння іноземними мовами набагато більше, ніж просто можливість спілкування з ширшим колом людей.

Вивчення другої та наступних мов, покращує роботу мозку, розвиває інтелект і сприяє збагаченню активного словникового запасу ще й рідної мови. Важливою перевагою є і впевненість у собі, яку дитина набуває з розвитком мовних навичок.

Вже ні для кого не секрет, що вивчення іноземних мов у перші роки життя проходить легше та ефективніше. Але якщо в сім’ї немає вчителів або людей, які вільно розмовляють іноземною, виникають сумніви і питання:

1.Чи має сенс проводити заняття без педагогічної освіти? Що робити, якщо в сім’ї немає білінгвів?

Безсумнівно – починати займатися. Приступати до занять варто і для цього не потрібні якісь спеціальні знання чи вміння. Більше того, методика Домана – не догма. Як казав Гленн Доман: «Чари не в картках, а в дитині» Не забувайте про це і після того, як прочитали про методику і підготувалися до перших занять – одразу приступайте. І не потрібно звіряти кількість занять та вивчених карток з методикою – увагу приділяйте малюку, слідкуйте за його інтересами і настроєм. Саме в цьому  запорука успіху.

2. Навіщо вивчення іноземних мов починати якомога раніше?

Щоб розвіяти ваші  побоювання з приводу “навчання” в ранньому віці, розповімо про переваги:

  1. Вивчення мов у віці до чотирьох років підвищує шанси дитини опанувати іноземну мову як рідну. У такої дитини з’являється шанс бути двомовною. Також це сприяє розвитку мовленевого апарату.
  2. Навчання у ранньому віці проходить набагато легше. Мозок дитини у такому віці розрахований на несвідоме поглинання великих масивів інформації. Діти, які вивчають другу мову до п’яти років, використовують для вивчення ту частину мозку, що і для  вивчення рідної мови. При цьому малюкам не властивий страх,  вони не бояться помилитися.
  3. Ще однією перевагою вивчення другої мови у ранньому віці є те, що діти думають “простіше”, ніж дорослі. Вони використовують менше слів, будують прості речення та думають менш абстрактно. Діти, які вивчають другу мову, не перевантажені питаннями передачі своїх абстрактних думок та почуттів, тому що вони просто не мають їх. Потім, коли діти виростають, вони вчаться висловлювати свої “дорослі” думки і рідною, і іноземною.
  4. Час – ще одна перевага вивчення другої мови у ранньому віці. Щоб освоїти рідну мову, дітям потрібні роки навчання. Так само і з іноземною мовою. Діти мають велику перевагу перед дорослими, які вивчають другу мову. Вони можуть почати з малого і простого і не поспішаючи освоювати більш високі рівні мислення і спілкування.
  5. У процесі вивчення другої мови, діти постійно відчувають розумове тренування, що готує їх до вирішення завдань у майбутньому. Вони здатні краще планувати, концентруватись, вирішувати проблеми. Вони багатозадачніші.
  6. Вивчення другої мови сприяє розвитку творчого мислення. У мистецтві, а особливо в музиці люди, які володіють кількома мовами, частіше досягають успіхів.

3. Які матеріали потрібні для занять?

Флеш-картки допомагають вивчати іноземні мови у будь-якому віці, але при заняттях у раньому віці картки Гленна Домана виходять на перший план:

  • З картками Домана, ви можете навчати малюка іноземним мовам з самого раннього віку. При  бажанні  – навіть з перших місяців.
  • При цьому уроки відбуватимуться в ігровій формі, у спілкуванні з батьками – вдома. Без стресу, примусу та «іспитів». Дитина навчається, просто розглядаючи яскраві картинки – у грі, із задоволенням.
  • Навіть якщо заняттям регулярно приділяти лише п’ять хвилин на день, дуже скоро батьки помітять результати своїх зусиль.
  • Ще одна перевага карток – на відміну від інших методичних посібників, картки займають зовсім небагато місця. Тому їх можна брати із собою скрізь: у подорож, на прогулянку, у гості тощо. Зміна обстановки зробить заняття більш цікавими та захоплюючими, а головне, не буде підстав переривати навчання через різні обставини.

Якщо ніхто в сім’ї не розмовляє англійською, потрібно додати до карток,  «мовне середовище». По можливості щодня: пропонуйте книжки, дивіться мультфільми для маленьких, слухайте (і співайте) дитячі пісні, вивчайте віршики. Ці заняття не лише знайомлять із мовою, а й перетворюють заняття на веселу гру. Нові слова легко сприймаються природним шляхом, а при подальшому повторенні – надовго запам’ятовуються.

Якщо ж ви володієте іноземною мовою, варто щодня розмовляти з малюком при виконанні повсякденних рутин: одяганні, купанні, прогулянці тощо. Таким чином, дитина легко запам’ятає пов’язані з цими заняттями фрази.

4. Коли ж краще розпочинати заняття?

Однозначної відповіді немає, адже багато залежить від індивідуальних схильностей дитини. Одне можна сказати точно: чим раніше ви почнете заняття, тим легше малюк освоїть мову.

Вчені підтверджують, що мозок дитини найбільш сприйнятливий до вивчення мов віком від року до трьох. Проте свою специфічну пластичність зберігає приблизно до десятирічного віку. Це ідеальний час, щоб ввести в життя другу, іноземну мову. Це гарантує, що вона засвоюватиметься природно і без будь-яких проблем.

Зазвичай ми рекомендуємо розпочинати вивчення мов після року, після «запуску» мови, після того як дитина почне вимовляти перші слова рідною мовою. Бо помічено, що білінгви починають говорити реченнями  трохи пізніше. Але ви маєте вибір. Бо ніщо не заважає дитині вивчати іноземну мову одночасно з рідною мовою – практично з народження.
Вивчення мов – результат природних когнітивних процесів дитини та здатності поглинати інформацію, що її оточує. З дня народження мозок дитини запрограмований на інтенсивне оволодіння мовою. Тому, якщо малюк матиме контакт із іноземною мовою, він почне її засвоювати, повторювати почуті слова. Дитина, як губка,  вбирає не лише лексику, а й граматичні конструкції та всю фонетичну систему.

5. Як обрати картки Домана для вивчення іноземної мови?

У нас існують картки Домана, де написи зроблено лише англійською мовою. Але не менш популярними є англо-українські або англо-російські набори, в яких кожне зображення підписано іноземною та рідною мовами. Залежно від ваших планів ви самі вибираєте, що для вас краще: англо-російські або англо-українські набори.

Двосторонні картки. З одного боку – картинка зі словом англійською, з транскрипцією. А на другий – та ж картинка з підписом російською чи українською.

Батькам, які знають англійську не надто добре, рекомендуємо обирати картки з транскрипцією іноземних слів, це допоможе уникнути помилок під час вимовляння слів.

Якщо ви добре знаєте англійську мову, рекомендуємо звернути увагу на англійські картки з фактами.

Англійські картки з фактами. Картинка з підписом англійською, а на звороті – 8 речень та три завдання англійською.

Вибравши тип карток, залишається обрати тематику набору. Чим раніше ви приступаєте до занять, тим більше ви можете орієнтуватися на свої уподобання.

З дитиною  трьох-чотирьох років і старше, при виборі тематики, вам потрібно буде обов’язково орієнтуватися на її інтереси та вподобання.

Серед найбільш потрібних для спілкування базових популярних категорій карток Домана слід зазначити такі:

  • Овочі;
  • Фрукти;
  • Рослини;
  • Тварини (домашні, дикі);
  • Одяг;
  • Частини тіла;
  • Кольори;
  • Пори року, місяці;
  • Предмети меблів;
  • Професії;
  • Родина;
  • Дієслова.

Цей список  приблизний, кожен з батьків самостійно вибирає потрібний напрямок для навчання своєї дитини. Адже нерідко з дітьми займаються безпосередньо перед поїздкою до англомовної країни, відповідно до метою поїздки і підбирається тематика карток.

Усі набори двомовних карток ви можете знайти на нашому сайті у категоріях “Англо-українські картки” або “Англо-російські картки”.

Вони зазвичай продаються наборами по 40 штук. Але можна придбати і комплекти – валізи: маленькі – 10 наборів і великі – які включають всі набори англійських двомовних карток.

На закінчення, хотілося б нагадати, що скільки б готових карток у вас не було, рано чи пізно вам доведеться готувати картки самостійно. Тому що,  для маленьких дітей ви можете підбирати слова самостійно, купуючи готові набори. В разі занять з старшими дітьми, дуже важливо реагувати на інтереси і одразу пропонувати картки з потрібними словами.

Потрібно не забувати, що головне, не розмір карток і не товщина ліній. Важливо, щоб картки з’являлися швидко і не вимагали титаничних зусиль. Не шукайте трафарети та шаблони букв, численний досвід мам говорить про те, що ефект є від  занять навіть з недосконалими картками довільного розміру. Безсонні ночі за виготовленням ідеальних карток явно не сприятимуть цьому – ви втомитеся і втратите позитивний настрій. Радість  та позитивний настрій значно більше впливають на успіх занять, ніж кількість “уроків” та вивчених слів.

Навчаючи свою дитину мовам в юному віці, ви налаштовуєте її на успіх.

 

*При копіюванні матеріалів посилання на сайт обов’язкове.

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

− 3 = 5

Кошик